sobota 14. března 2009

Jak jsem instaloval Neverwinter Nights v Ubuntu

Tak... po dlouhé době jsem se pevně rozhodl se do toho dát. Dneska po několika hodinách googlení, stahování, kopírování, mazání, nadávání a poradenství po skypu se tak stalo. Nebylo to však až tak jednoduché jak se původně zdálo a ještě stále "kousíček" zbývá, ale o tom a později.

Proč jsem se rozhodl nainstalovat zrovna NWN? Mno, přemlouval mě, až přemluvil jeden kamarád, a to kvůli českému serveru Equilibrie, který mě docela nadchl, ale pořád jsem si na to jaksi neudělal čas, jednou kvůli přeinstalaci notebooku (a tím pádem zbavení se Windows), jednou kvůli škole, zkouškovému a tak. Jelikož mám po zkouškách a našlo se trochu času, tak jsem se do toho pustil.

Prvním problémem bylo, jak vlastně NWN nainstalovat na čistě linuxový stroj... Mám koupené SCORE kde vyšla platinová edice této hry, ovšem Wine instalaci vůbec nepobralo a přitom je celkem nutná, pokud nechceme stahovat všechno ze stránek Bioware. Jediné řešení byla virtualizace. Po překopírování nutných souborů dle návodu z oficiálních stránek a daného postupu tam uvedeného se hra odmítla spustit. Strýček Google nabídl rychlé řešení v podobě odkazu na povedené HOWTO, podle kterého tedy spouštěcí skript upravíme na:
#!/bin/sh

# This script runs Neverwinter Nights from the current directory

export SDL_MOUSE_RELATIVE=0
export SDL_VIDEO_X11_DGAMOUSE=0
export SDL_AUDIODRIVER=alsa

# If you do not wish to use the SDL library included in the package, remove
# ./lib from LD_LIBRARY_PATH
export LD_LIBRARY_PATH=./miles:$LD_LIBRARY_PATH

./nwmain $@
Rovněž tam jsou uvedeny další vychytávky. Tímto tedy máme základní instalaci hry pro hraní singleplayeru. Zbývá nainstalovat CEP a balíčky haků ze stránek serveru. Poté můžeme spustit hru skriptem nwn, který je ve složce s hrou.

Jediné co mi chybí je spouštění Equilibrie jako takové... musím se připojovat klasicky přes "Více hráčů". Ve windosovské verzi je přímo spouštěč Equilibrie, ale ten v linuxové chybí. Není to však až taková překážka a do hry se dostanu i tak, přes vyhledávání jednotlivých her. Pokud najdu řešení i pro toto, určitě ho sem doplním.

3 komentáře:

  1. Mám úplně stejný problém, včetně Equilibrie, díky že jsi to sem napsal. Snad se za Váma časem taky dostanu. S pozdravem Adhrin.

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě pozor na verzi Ubuntu - tento návod je psaný, když to ještě šlo přes alsu, na současné verze bude nejspíš potřeba pulse. Budeme se těšit :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, mám taký problém, že na Ubuntu karmic koala sem to v poho nainštaloval ale jediné čo nejde je zvuk a chýba mi action bar pri hre :-D všetko ostatné ako kompas a podobne vidím ale action bar nie :/

    OdpovědětVymazat

Přispěvatelé