čtvrtek 18. června 2009

Čeština v linuxové verzi Neverwinter Nights

Od nainstalování NWN na mém Ubuntu již uběhlo něco vody, ale pořád to (do včera) mělo jeden kaz na kráse. A sice, že ve hře jsem nemohl používat dikaritiku, ačkoliv se mi od ostatních zobrazovala správně, sám jsem české znaky nemohl používat. Takže mezi „česky“ správně mluvícími postavami moje často vypadala jak exot, nehledě, že diakritika často zpřesní význam slov, kdy jiná postava řekla, že támhle trpaslíci mají důl na med, a několik dalších postav málem začlo řešit, co trpaslíci dělají s medem...
Nu, ale to se včera změnilo - Tomáš Hudec vypracoval a na Equilibrijském fóru zveřejnil šikovnou knihovnu pro používání české klávesnice v linuxových verzích. Můžete se tam podívat, a přečíst si i případnou následující diskuzi, ale pro pohodlnost sem přidám přepis prvního příspěvku:

Napsal jsem knihovnu pro použití české klávesnice v NWN v Linuxu.
Stačí knihovnu nakopírovat do adresáře NWN a nwmain spouštět takto:
LD_PRELOAD="./libNWNcp1250.so" nwmain
Ke stažení: libNWNcp1250.tar.gz
EDIT: Je potřeba mít funkční českou klávesnici libovolného rozložení. Nefungují znaky Ó, É, Ň (jen verzálky). Místo znaku Č (který taky klient NWN nebere) je generován znak Ç, který se ovšem zobrazuje českým fontem jako Č (týká se také jen verzálky).
Pro kompilaci je třeba mít instalovanou knihovnu SDL (Simple Directmedia Layer) včetně hlavičkových souborů (balíček libsdl1.2-dev).
Mnou zkompilovaná knihovna v archivu použila SDL verze 1.2.13, ale neměla by být závislá na konkrétní verzi SDL. Využívá se volání existující knihovny SDL, kterou nwmain (i moje knihovna) očekává v podadresáři lib (tedy nevyužívá se systémová knihovna, ale lokální).

Takže podle výše uvedeného návodu se řiďte. Tím pádem tedy spouštěč bude vypadat nějak takto:
#!/bin/sh

# This script runs Neverwinter Nights from the current directory

export SDL_MOUSE_RELATIVE=0
export SDL_VIDEO_X11_DGAMOUSE=0
export SDL_AUDIODRIVER=alsa

# If you do not wish to use the SDL library included in the package, remove
# ./lib from LD_LIBRARY_PATH
export LD_LIBRARY_PATH=./miles:$LD_LIBRARY_PATH
export LD_PRELOAD="./libNWNcp1250.so"
./nwmain $@

Autorovi patří velký dík za šikovné dílo a mně nezbývá, než popřát vám pěknou hru.

4 komentáře:

  1. A nebylo by lepší se učit než hrát Neverwinter

    OdpovědětVymazat
  2. Odpověď je, myslím, více než zřejmá ;)

    OdpovědětVymazat
  3. jak málem začalo řešit? Jsme to tam rozebírali pěkně dlouho, né? :D

    OdpovědětVymazat
  4. Pravda... ale nechtěl jsem to přiznat O:-)

    OdpovědětVymazat

Přispěvatelé